PMO – Arnhem – 24 uur

Planner – Arnhem – 40 uur
november 6, 2018
Medewerker – Operations – Amersfoort
november 15, 2018

Project Management Ondersteuner
Arnhem
24 uur

De eerste grensoverschrijdende elektriciteitstransporteur van Europa. Met 22.000 kilometer aan hoogspanningsverbindingen en 41 miljoen eindgebruikers in Nederland en Duitsland behoren we tot de top 5 elektriciteitstransporteurs van Europa. Onze focus is gericht op de ontwikkeling van een Noordwest-Europese energiemarkt, op de integratie van duurzame energie en onze safety performance. Safety is een belangrijke kernwaarde. We leggen de lat hoog, voor zowel medewerkers als onze contractors. Taking power further.

Voor de dienstverlening aan de projectteams van GS NA zijn we opzoek naar twee planners. Als lid van de nieuwe Project Management Ondersteuning speel je een belangrijke rol bij het ondersteunen van de projecten en het ontwikkelen van planningsprocessen voor heel New Assets. Je wordt ingezet op omvangrijke projecten en ondersteunt de project-programmamanager(s) en projectmedewerkers. Hiervoor is het noodzakelijk de opzet van de planning te maken, het planproces te organiseren inclusief terugkoppeling en de onderliggende gegevens eenvoudig beschikbaar te maken. Je geeft binnen de programma’s structuur aan planningsmanagement en creëert een collectief bewustzijn. Je bent in staat om processen te implementeren en de projectteamleden hierin mee te nemen.

Werkzaamheden

Voor een van onze IT gerelateerde projecten zijn wij op zoek naar een ervaren Project Management Officer (PMO). Deze PMO staat aan de basis van het succesvol laten verlopen van een project of programma. Als ervaren PMO lever je ondersteuning aan de totale projectbesturing. Dit betekent in de praktijk dat je overzicht houdt over de business case, de planningen, voortgang, kwaliteit, financiën, resources en risico’s. Je bent de spil in een project en het centrale aanspreekpunt ten behoeve van de administratieve ondersteuning. Zelfs onder turbulente omstandigheden weet je alert en professioneel te handelen.

Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
•Ondersteunen bij het creëren, afstemmen, bijhouden van planningsinformatie;
•Ondersteunen bij het opstellen, analyseren en presenteren van managementinformatie;
•Ontwikkelen en bijhouden van diverse projectmanagement templates;
•Vormgeven van aansprekende presentatie op basis van beperkte input;
•Maken van spreadsheet-overzichten ter ondersteuning van diverse analyses;
•Opstellen van overkoepelende rapportages m.b.t. voortgang, knelpunten en dashboards;
•Draagt mede zorg voor het planmatig opstarten en uitvoeren van projectfases en richt daartoe de beschikbare middelen in en/of rolt de betrokken processen uit.
•Configuratiemanagement: onderhouden van een actueel overzicht behouden van alle producten en product statussen die door de diverse projecten moeten worden geleverd
•Programma dossier: onderhouden van het programma dossier in Sharepoint. Dossier bijhouden en uitdragen bij alle teamleden voor actief gebruik van SharePoint

Wie ben je en wat neem je mee?

Vereisten:
•Ruime ervaring (+3 jaar) als PMO ;
•Aantoonbaar ervaring met Agile en/of Lean werken;
•Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van PMO werkzaamheden in een politiek bestuurlijk krachtenveld en/of grotere programma’s bij complexe (overheids)instellingen;

Gewenste competenties:
•HBO werk- en denkniveau;
•Uitstekende beheersing van Microsoft Office applicaties: Word, Excel, PowerPoint
•Kennis van Prince2, P3O of IPMA is een pre.
•Financieel, commercieel en organisatorisch inzicht.
•Sociaal vaardig, heeft een helikopterview, zelfstandig en accuratesse.
•Uitstekende communicatieve vaardigheden en goed analytisch vermogen;
•Zeer goede beheersing van de Engelse taal (schrift/ spreken) – Duits is een pre.
•Kennis van ITIL is een pre.

Reageren of meer informatie?

Neem contact met ons op via recruitment@bp-personeel.nl of via 026-7999099.